2018.gada sabiedrības iesaistes pasākumos iedzīvotāju izteikto viedokļu, priekšlikumu un jautājumu grupējums pa tēmām, kas būtu izvērtējamas, analizējamas un risināmas turpmākajā RVC un tā AZ tematisko plānojumu un lokālplānojuma izstrādes procesā.

Sabiedrības iesaistes pasākumi Rīgas vēsturiskā centra plānošanas procesā:

12.06.2018.-14.06.2018.
17.10.2018.
27.11.2018.

Metodika: Iegūtā informācija konspektīvi sagrupēta nosacītās tēmās un apakštēmās, iezīmējot specifiskos jautājumus, kurus izvirzījuši pasākumu dalībnieki.

Tēmas / Specifiski jautājumi

Iedzīvotāji un dzīves vide Rīgas centrā

  • Iedzīvotāju atgriešana centrā (pārdomāt dažādu nodokļu ietekmi uz iespējām dzīvot un izvēlēties dzīvot centrā, māju īpašnieku atbalsta sistēmas veidošana; centrs nav pievilcīgs ģimenēm, maz zaļumu, bīstamība no auto, auto nevar efektīvi izmantot)
  • Iedzīvotāju monitorings
  • Tukšās mājas centrā (veicināt šo māju sakārtošanu un aizpildīšanu; nodokļu instrumenti; nav kur novietot auto, normatīvi pārāk ierobežojoši)
  • Autostāvvietu nodrošināšana centra iedzīvotājiem (priekšrocības novietošanā ielās; bezmaksas stāvvietu izmantošanas problēmas; labvēlīga maksas stāvvietu politika)

Publiskās ārtelpas kvalitāte

  • Apstādījumu ierīkošana, apsaimniekošana un uzskaite (esošo kvartālu stūru skvēru un koku saglabāšana, neaizbūvējot; prasība kompensēt nocērtamos kokus ar jauniem (vismaz 5x) koku stādījumiem )
  • Rail Baltica aktualitātes (vai tiks risinātas gājēju problēmas arī apkārtnē; esošo tuneļu izmantošana; veloinfrastruktūras sakārtošana)
  • Punktveida aktivitātes (piemēram, Bērnu pasaules apkārtnes, puķu tirdziņa kvalitatīva labiekārtošana)
  • Nepabūvēto kvartālu stūru kā publiskas ārtelpas saglabāšana
  • Pilsētvides dizains (neregulējamu krustojumu veidošana ar labāku vides pieejamību un labiekārtojumu)
  • Māksla Rīgas centrā (vairāk atraktivitātes; mākslinieku iesaiste)
  • Reklāmas stendu iederība pilsētas mērogā

Lielo kapu teritorijas attīstība

  • Lielo kapu koncepcijas izstrāde (nepieciešama reālistiska koncepcija; kultūrvēsturiska teritorija un rekreācijas vieta pastaigām u.tml.; dabas un vēstures teritorija; kultūrvēsturiskās izpētes nepieciešamība; teritorijas robežu definēšana (ieteikumi paplašināt); teritorijas nožogojums; zudušo/izpostīto apbedījumu vietu atjaunošanas jautājumi)
  • Jēkaba kapi kā Lielo kapu kompleksa sastāvdaļa (korektas vēsturiskās informācijas aktualitāte)
  • Labiekārtošanas jautājumi (teritorijas apsaimniekotāja kapacitāte; nepieciešama/s tualete/s; Pokrova kapu atsevišķu būvju sakopšanas akūta nepieciešamība)
  • Sarkano līniju izmaiņas Lielo kapu teritorijā (noņemt esošos apgrūtinājumus Lielo kapu un Jēkaba kapu teritorijā; sarkano līniju izmaiņu procesa virzība)
  • Indrānu un Kaspara ielu izbūve (nepieļaut izbūvi; nelikumīga autostāvvietas un bērnu laukuma būve Kaspara ielas pagarinājumā)
  • Kultūras ministrijas Lielo kapu ikgadējā finansējuma izlietojums (Pieminekļu aģentūra)
  • Iespējams, saglabājušies apbedījumi Senču ielas teritorijā

Transporta attīstība Rīgas centrā un auto novietošana

  • Automašīnu plūsmu samazināšana un stāvvietas (sastrēgumi pie tiltiem, dzelzceļa pārbrauktuvēm; 11.novembra krastmala; Krišjāņa Barona ielas iespējamā slēgšana caurbraucošai autosatiksmei; samazināt privātā autotransporta iebraukšanu centrā no perifērijas; par/pret bezmaksas auto stāvvietām; transporta plūsmu plānojums saistībā ar vides un gaisa piesārņojumu; satiksmi veidot ar domu par pieejamību ģimenēm – nepārtrauktas ietves visās maģistrālajās ielās, lai bērni varētu droši aiziet uz skolu, dzīvojamās ielas veidot ar ierobežotu tranzīta satiksmi)
  • Galveno transporta maģistrāļu detalizēts izvērtējums (Senču ielas nozīme plānos kā maģistrālai ielai; Brasas pārvada un Pērnavas ielas nepiemērotība kravas transportam (liela noslodze; ietekme uz ēkām, gaisa piesārņojums)
  • Park & Ride aktualitātes (izveidošana Torņakalnā u.c. atbilstoši to koncepcijai)
  • Ielu telpas pārplānošana (brauktuvju joslu platumu samazināšana u.c., lai iegūtu telpu velo u.c., Čaka, Brīvības, Sporta iela; atsevišķu joslu veidošana, nošķirot transporta veidus (Čaka iela u.c.); Krišjāņa Barona ielas pārveidošanas pieredze, pozitīvie un negatīvie aspekti)
  • Piegādes transports un tam nepieciešamo īslaicīgo stāvvietu nodrošināšana
  • Skanstes tramvaja projekts (ietekmes uz vidi novērtējums, izbūve un publiskās apspriešanas nodrošināšana; projekta noraidījums Senču ielā un kopumā, ko izteikuši vairāki dalībnieki, kultūrvēsturisko vērtību apdraudējuma, būvniecības procesa, esošo dzīves apstākļu pazemināšanas (Pērnavas iela) u.c. aspektu dēļ; institūciju atbildība par projekta publisko apspriešanu un tādas organizēšanu)
  • Sabiedriskā transporta kustību grafiks, precizitāte un efektivitāte (piemēram, dažādos diennakts laikos; biļešu politika, lai veicinātu izmantot auto vietā)

Velo transporta infrastruktūras attīstība

  • Savienojošo un maģistrālo velo ceļu izbūve (velo celiņu izveidošana Brīvības ielā; Ziepniekkalna, Pļavnieku un Purvciema velo ceļi; jānovērš velo joslu un ceļu fragmentācija, vajadzīga nepārtrauktība)
  • Velo infrastruktūras uzlabošana (droša velo infrastruktūra; līnija, kas uz ietves sadala gājējus un velosipēdistus, nav veloceliņš; droša pārvietošanās bērniem; velo joslu aizņemšana ar stāvošām automašīnām; velo infrastruktūras veidošana uz samazinātu auto stāvvietu rēķina; velo stāvvietu izveidošana un esošo normatīvu izvērtēšana; pret bruģa segumu velo ceļiem un krāsotām velo joslām)
  • Tiltu šķērsošana, nepietiekami ceļu platumi (Gaisa (VEF) tilts, Brasas tilts, Vanšu tilts, Akmens tilts un tā pieejas)

Gājēju pārvietošanās un gājēju vides kvalitāte

  • Ielu seguma nomaiņa, kvalitāte, standarti, nekonsekvence (ietvju platumi, vadlīnijas; blakus labiem piemēriem (Stabu, Valdemāra iela) pēc veciem standartiem atjaunotas 3 Grīziņkalna ielas; ietvju pārveidošana pie jaunām būvēm (piemēram, viesnīca 11.novembra krastmalā); viedokļi pret nelīdzeniem bruģa segumiem; velo joslas parkos nav pietiekami nodalītas)
  • Ceļš no Ostas līdz Vecrīgai
  • Tiltu šķērsošana, nepietiekami ietvju platumi (Brasas tilts, Vanšu tilts, Akmens tilts)
  • Tuneļu aizstāšana ar virszemes pārejām (piemēram, pie Prāgas ielas, Akmens tilta, uz krastmalas promenādi)

Vides kvalitāte, drošība

  • Gaisa kvalitātes monitorings un uzlabošana (putekļi no ostas, no auto izplūdes gāzēm, neasfaltētas ielas Ķīpsalā; sankcijas par normu pārsniegumu; nepieciešamība pēc papildu mērījumiem un monitoringa)
  • Vision zero – lai neviens nemirtu uz ceļiem
  • Sāls izmantošana ziemas laikā

Sadarbība ar iedzīvotājiem RVC attīstības plānošanā

  • Iedzīvotāju informēšanas un sabiedrības iesaistes uzlabošana

Citi jautājumi un tēmas

  • Normatīvo prasību izvērtēšana daudzu vēsturisko ēku katastrofālā stāvokļa kontekstā
  • Plānošanas sasaiste ar pašvaldības budžetu

Pašvaldības departamentu sadarbības uzlabošana

Mainīt burtu lielumu
Kontrasts