Rīgā darbu sācis vienotais informatīvais tālrunis 80001201

Rīgas pašvaldība no 1. jūlija centralizējusi saziņas sistēmu galvaspilsētā,  sniedzot iespēju pa vienoto bezmaksas informatīvo tālruni 80001201 sazvanīt dažādas pašvaldības iestādes gan ikdienas jautājumos, gan ārkārtas situācijās.

“Rīgai kā galvaspilsētai ir ļoti daudz funkciju un pašvaldībai ikdienā jāspēj atbildēt uz simtiem iedzīvotāju zvanu par visdažādākajiem jautājumiem. Līdz šim darbojās daudzi un dažādi telefona numuri, kas ikdienā radīja daudz neērtību iedzīvotājiem. Tagad esam veikuši būtiskus uzlabojumus, sniedzot iespējas visus jautājumus noskaidrot pa vienu tālruņa numuru – viena zvana attālumā, kas ir īpaši svarīgi krīzes un stresa situācijās. Numura izvēle nav nejauša – skaitlis 1201 ir Rīgas dzimšanas gads, ko viegli var iegaumēt pat bērni, un ceru, ka drīz tiksim arī pie šī īsā numura,” uzsver Rīgas pilsētas izpilddirektors Jānis Lange.

Vienotais tālrunis izveidots, centralizējot vairākus gan bezmaksas, gan citus informatīvos tālruņus, piemēram:

  • Pilsētas attīstības departaments(būvvalde) – 67105800;
  • Pašvaldības ieņēmumu pārvalde – 80000850 
  • Rīgas domes bezmaksas informatīvais tālrunis – 80000800;
  • Bijušais Satiksmes vadības centra tālrunis – 80003600 u.c.

Šie tālruņi pakāpeniski – pusgada laikā – tiks slēgti. Tuvojoties tālruņa slēgšanai, klientiem tiks atskaņota automātiska ziņa par esošo tālruņu numuru slēgšanu un lūgums turpmāk sazināties, zvanot uz Rīgas informatīvo tālruni 80001201 (vai 1201).

Vienotais tālrunis pagarinātā laikā – darba dienās no plkst. 8.00 līdz plkst. 18.00 – sniegs informāciju par pašvaldības pakalpojumiem un 24/7 (diennakts režīmā) nodrošinās ziņojumu pieņemšanu par notikumiem pilsētvidē.

Tālruņa darbu nodrošinās viens diennakts operators un vairāki operatori darba laikā. Nepieciešamības gadījumā var tikt piesaistīti papildu operatori.

Iedzīvotājiem būs iespēja sagaidīt operatora atzvanu. Tāpat ārkārtas krīzes situācijās tiks nodrošināts interaktīvs balss paziņojums par esošo situāciju un iespējamo rīcību.

Šāda sistēma ļaus ātri reaģēt, kā arī koordinēt un piesaistīt resursus krīzes situācijā.

Rīgas pašvaldības uzņēmumu (Rīgas satiksme, Rīgas ūdens, RNP u.c.) informatīvie tālruņi pagaidām netiek centralizēti.

Ir iecere drīzumā izveidot saīsināto  numuru 1201. Tas Rīgas pašvaldībai vēl nav piešķirts un sāks darboties, kad regulators apstiprinās numerācijas piešķiršanu.

Par 1201

Lai nodrošinātu ērtu, atpazīstamu, unikālu un operatīvu saziņu ar pašvaldību,  plānots ieviest īso tālruņa numuru “1201”.

Kā rāda pasaules pieredze, īsi tālruņu numuri saziņai ar pašvaldību ieviesti vairākās valstīs, kas ir ievērojami lielākas par Latviju. Piemēram, Polijas galvaspilsētā Varšavā ir numurs 19115, Ukrainas galvaspilsētā Kijivā ir pat vairākas “karstās līnijas” ar īsiem numuriem – 1539, 1545 un 1547, bet tepat mums kaimiņos Lietuvas galvaspilsētā Viļņā šāds numurs ir 1664.

Īsiem numuriem ir tāda priekšrocība, ka cilvēki tos viegli atceras, bet aizņemtības vai slinkuma dēļ garos numurus tālruņos neieraksta, it īpaši gadījumos, ja iepriekš nav tos izmantojuši vai nav plānojuši izmantot.

Jāpiebilst, ka atsevišķu krīžu brīžos var būt traucēti mobilā interneta sakari, tāpēc cilvēkiem var rasties problēmas atrast garo tālruņa numuru. Īsos numurus ir daudz vieglāk reklamēt gan sociālajos tīklos, gan televīzijā, radio un drukātajā presē, viegli tos nostiprinot iedzīvotāju atmiņā.

Tāpat numuram 1201 ir simboliska nozīme, kas ļaus to viegli atcerēties ar asociāciju palīdzību. Pat, ja rīdzinieks būs aizmirsis numuru kā tādu, liela daļa iedzīvotāju tomēr zina, ka Rīga dibināta 1201. gadā, tāpēc, veiksmīgi reklāmas kampaņās izmantojot atsauces uz vēsturi, krīzes brīdī cilvēks atcerēsies, kur zvanīt un iespējami ātri saņems nepieciešamo informāciju un palīdzību.

0 Patīk
51 Skatīts

Atstāt komentāru

Lūdzu ievadiet vārdu. Lūdzu ievadiet derīgu e-pasta adresi. Lūdzu ievadiet ziņu.

× Jums ir jautājumi?
Skip to content

Šīs mājaslapas pārzinis ir Rīgas valstspilsētas pašvaldības Pilsētas attīstības departaments, kontaktinformācija: elektroniskā pasta adrese: pad@riga.lv. Informējam, ka mājaslapā tiek izmantotas tehniskās sīkdatnes, lai identificētu tīmekļa vietnes lietotāju sesijas laikā, un analītiskās sīkdatnes, lai apkopotu apmeklētāju statistikas datus. Lietojot šo mājaslapu, Jums ir iespēja pieņemt mājaslapas sīkdatņu izveidošanu un iespēja atteikties no mājaslapas sīkdatņu izveidošanas (ja vien Jūsu pārlūkprogramma nav iestatīta nepieņemt sīkdatnes). Jums jāņem vērā, ja atspējosiet noteikti nepieciešamās sīkdatnes, tīmekļa vietne nevarēs darboties pilnvērtīgi. Attiestatīt savu piekrišanu sīkdatnēm iespējams sadaļā Sīkdatnes, kas atrodas mājaslapas kājenē. Papildus informācija par mājaslapas veidotajām sīkdatnēm apskatāma sadaļā Sīkdatnes

Sīkdatņu iestatījumi

Below you can choose which kind of cookies you allow on this website. Click on the "Save cookie settings" button to apply your choice.

Funkcionālās sīkdatnesOur website uses functional cookies. These cookies are necessary to let our website work.

Statistikas sīkdatnesOur website uses analytical cookies to make it possible to analyze our website and optimize for the purpose of a.o. the usability.

Sociālo mediju sīkdatnesOur website places social media cookies to show you 3rd party content like YouTube and FaceBook. These cookies may track your personal data.

Reklāmas sīkdatnesOur website places advertising cookies to show you 3rd party advertisements based on your interests. These cookies may track your personal data.

Citas sīkdatnesOur website places 3rd party cookies from other 3rd party services which aren't Analytical, Social media or Advertising.