Projekts „Dižozolu ielas rekonstrukcija”

Mērķis

Projekts ir virzīts uz Dižozolu ielas labiekārtojumu (kopējā platībā 2 ha), ielas paplašinājumu gājējiem un ielu pārveidošanu par tirdzniecības un atpūtas centru. Ir paredzēta Dižozolu ielas rekonstruēšana par gājējiem un velosipēdistiem draudzīgāku vidi, ievērojami samazinot neizmantoto ielas telpu, kas atvēlēta autotransportam, kā arī ietvi un brauktuvi izvietojot vienā līmenī.

Projekta apraksts

Projekts izstrādāts akcijas „Radi Rīgu!” ietvaros – www.radirigu.lv, sadarbojoties vietējiem iedzīvotājiem ar inženieriem, arhitektiem, dārzniekiem, ainavu arhitektūras studentiem u.c.
Dižozolu iela tiek aplūkota kā Ziepniekkalna apkaimes centrs. Dižozolu iela ir ērti sasniedzama no visām Ziepniekkalna daļām, savieno abus Ziepniekkalna tirgus laukumus, kā arī nozīmīgākās sabiedriskā transporta pieturvietas, uz tās atrodas divi moderni bērnudārzi un daudz mazu veikaliņu. Dižozolu ielai ir milzīgs potenciāls, kas veidojot atbilstošu dizainu, var kļūt arī par platformu visdažādākajām aktivitātēm – sportam, modei, mākslai, mūzikai vai tirgum.

Projekta ideja piedāvā radošu risinājumu – garākais soliņš Rīgā, blakus garākajai dzīvojamajai ēkai pilsētā. Garākais soliņš Rīgā kā vieta, kur sanākt un sākt radīt, ar mērķi ik dienas apstāties, paskatīties un apmainīties domām. Jau šobrīd iela kalpo kā tranzīta zona cilvēkiem dodoties uz sabiedrisko transportu, ejot iepirkties vai pavadot bērnus uz bērnudārzu. Projekta realizācijas gadījumā iespējams veicināt ekonomisko aktivitāti Ziepniekkalnā.

Pilsētas teritorijas plānojuma 2006. – 2018.gadam risinājums ir labvēlīgs Dižozolu ielas attīstībai kā galvenajam publiskās ārtelpas – iedzīvotāju komunikācijas koridoram Ziepniekkalnā, jo tam pieguļ gan jaukta tipa apbūve – dzīvojamās ēkas, bērnudārzi, tirdzniecības un pakalpojumu ēkas. Projekta mērķi saskan ar Rīgas attīstības mērķiem – dzīve pilsētā ar kvalitatīvām apkaimēm, kur prioritātes ir pilsētas apkaimju unikalitātes un līdz ar to pilsētas daudzveidības saglabāšana, kas ietver arī degradēto teritoriju revitalizācijas projektu realizāciju.

Darba apjoms

  • CEĻI UN LAUKUMI – galvenās plānotās aktivitātes:
    – Veidot gājējiem draudzīgāku ielu šķērsprofilu;
    – Auto josla tiek saglabāta, samazinot tās platumu uz minimāli nepieciešamo;
    – Nodalīta zona auto transportam no iedzīvotāju rekreācijai nepieciešamās zonas;
    – Pārveidots Valdeķu ielas šķērsgriezums, atvirzot gājēju joslu tālāk no ielas malas un veidojot gar ielu stādījumus;
    – Ielas galā, kur tā pieslēdzas Valdeķu ielai, paredzēta jau esošās sabiedriskā transporta pieturvietas un ielas šķērsgriezuma uzlabošana;
    – Auto novietņu organizēšana apkārt esošajos pagalmos, veidojot zaļo laukumu struktūru un radot tajos gājēju celiņu tīklu;
    – Projektā paredzēts saglabāt lielākās jau esošās auto novietnes un izbūvēt papildus stāvvietas ielu malās un pagalmos, novēršot iespēju tās glabāt zaļajā zonā;
    – Īslaicīgas uzturēšanās stāvvietas tikai pie bērnu dārziem;
    – Atšķirīgi ielas segumi, lietusūdens teknes, apmalītes, vietas kokiem u.c.
  • LABIEKĀRTOJUMS, APRĪKOJUMS – galvenās plānotās aktivitātes:
    – 3-dimensionāla soliņa struktūra atpūtai, galda spēlēm, sarunām, riteņu novietošanai vai piknikam. Dizains piesaistītu iedzīvotāju uzmanību un aicinātu uz gājēju ielas uzkavēties ilgāk.
    – Soliņa virsmā paredzētas dažas vietas ar paaugstinājumu, kur novietot skulptūras vai citus vides objektus. Tas varētu būt arī veids, kā dot vietējiem māksliniekiem un skolēniem iespēju izstādīt darbus sava rajona publiskajā telpā. Tas piesaistītu tūristus, kā arī nodrošinātu Ziepniekkalna atpazīstamību.
    – Šobrīd Dižozolu ielā ir gandrīz neeksistē zaļā telpa – visā ielas garumā ir paredzēti zaļie stādījumi un atpūtas vietas;
    – Paredzēts veidot no jauna un pastiprināt esošās zaļās saiknes starp ēkām perpendikulāri Dižozolu ielai;
    – Dižozolu ielas daļā, zaļās saiknes veidot kā atsevišķas apstādījumu grupas;
    – Apstādījumi: Tunberga bārbele, Japānas spireja, Zvīņainais kadiķis, Parastā priede, Parastā kļava, Amerikas liepa;
    – Pārvietojamas puķu kastes, dobes, koki paēnai, drenāža u.c. aprīkojums;
    – Paredzēti speciāli velosipēdu novietošanas punkti ar metāla rokturiem. Tie var tikt izmantoti arī kā suņu piesiešanas vietas pie veikaliem un kafejnīcām.
    – Ik pa 30 metriem izvietotas atkritumu tvertnes, kuras iekļautos kopējā dizainā un neizbojātu vienoto tēlu. Tās varētu tikt iestrādātas betona struktūrā. Izvietojot pietiekamu skaitu šādu tvertņu skaitu, tiktu nodrošināta ielas tīrība;
    – Pašreiz nojaukto betona karkasu vietā plānoti jaunu tirdzniecības un pakalpojumu vietu apjomi;
    – Šobrīd Dižozolu ielas apgaismojums ir blāvs un nepietiekošs. Jaunais risinājums piedāvā kompleksu trīs līmeņu apgaismojumu. Pirmais ir soliņa augstuma lentveida LED gaismas, kas izgaismo ietves segumu, otrais – 3,5 metrus augsti gaismekļi, kas piestiprināti pie soliņa pamatnes un izgaismo gājēju zonu, bet trešais līmenis ir braucamās daļas apgaismojums otrā ielas pusē.
  • PAZEMES KOMUNIKĀCIJU REKONSTRUKCIJA – ūdensvadu, gāzesvadu, siltumvadu, kanalizācijas, notekūdeņu iekārtu, elektrības kabeļu, telekomunikāciju kabeļu un to kanalizācijas cauruļu, kanālu un komunikāciju tuneļu, ārējo pneimatisko atkritumvadu u.c. remontdarbi.

Plānotās aktivitātes

  • Plānošanas un arhitektūras uzdevuma (PAU) un Tehnisko noteikumu saņemšana;
  • Tehniski ekonomiskā pamatojuma (TEP) sagatavošana;
  • Skiču un tehniskā projekta izstrāde;
  • Labiekārtošanas darbi.

Papildu informācija

Lejupielādēt

Sagatavošanas laiks

2012.gada augusts – 2016.gada decembris

Īstenošanas laiks

Līdz 2018.gada decembrim.

Sagatavošanas izmaksas

Tehniski ekonomiskā pamatojuma izstrāde: EUR 4 985,99
Skiču un tehniskā projekta izstrāde: EUR 232 426,11
Precīzas projekta „Dižozolu ielas rekonstrukcija” īstenošanas izmaksas ir iespējams iegūt tikai pēc tehniskā projekta izstrādes.

Finansējuma avoti

Projekta realizācijai tiek plānots piesaistīt Eiropas Savienības struktūrfondu finanšu līdzekļus 2014. – 2020.gada programmēšanas periodā. Projekta iespējamie finansējuma avoti: Eiropas Reģionālās attīstības fonda (ERAF) līdzfinansējums un Rīgas pilsētas pašvaldības līdzfinansējums.

Kontaktinformācija

Armands Rabovičs
Tālrunis: +371 67 105 565
E-pasts: armands.rabovics@riga.lv

Jums var interesēt arī

Skip to content

Šīs mājaslapas pārzinis ir Rīgas valstspilsētas pašvaldības Pilsētas attīstības departaments, kontaktinformācija: elektroniskā pasta adrese: pad@riga.lv. Informējam, ka mājaslapā tiek izmantotas tehniskās sīkdatnes, lai identificētu tīmekļa vietnes lietotāju sesijas laikā, un analītiskās sīkdatnes, lai apkopotu apmeklētāju statistikas datus. Lietojot šo mājaslapu, Jums ir iespēja pieņemt mājaslapas sīkdatņu izveidošanu un iespēja atteikties no mājaslapas sīkdatņu izveidošanas (ja vien Jūsu pārlūkprogramma nav iestatīta nepieņemt sīkdatnes). Jums jāņem vērā, ja atspējosiet noteikti nepieciešamās sīkdatnes, tīmekļa vietne nevarēs darboties pilnvērtīgi. Attiestatīt savu piekrišanu sīkdatnēm iespējams sadaļā Sīkdatnes, kas atrodas mājaslapas kājenē. Papildus informācija par mājaslapas veidotajām sīkdatnēm apskatāma sadaļā Sīkdatnes

Sīkdatņu iestatījumi

Below you can choose which kind of cookies you allow on this website. Click on the "Save cookie settings" button to apply your choice.

Funkcionālās sīkdatnesOur website uses functional cookies. These cookies are necessary to let our website work.

Statistikas sīkdatnesOur website uses analytical cookies to make it possible to analyze our website and optimize for the purpose of a.o. the usability.

Sociālo mediju sīkdatnesOur website places social media cookies to show you 3rd party content like YouTube and FaceBook. These cookies may track your personal data.

Reklāmas sīkdatnesOur website places advertising cookies to show you 3rd party advertisements based on your interests. These cookies may track your personal data.

Citas sīkdatnesOur website places 3rd party cookies from other 3rd party services which aren't Analytical, Social media or Advertising.