Programmā – fragmenti no  kinolekciju cikla „Kino un arhitektūra” kinohronikām. „VARA UN PILSĒTA. Pēckara Rīga kinohronikās”. Arhitekta  Jāņa Lejnieka komentāri.

Padomju ideoloģiskā doktrīna un kinematogrāfistu pašcenzūra ir uzspiedusi pelēcības zīmogu arī Rīgas kinostudijas hronikām. Tomēr kinožurnāls Padomju Latvija un dokumentālās filmas ir vienīgais materiāls, kur «kustīgās bildēs» mēs šodien varam redzēt ēkas, kuras jau aizgājušas (1968.g., restorāns Sēnīte), pārveidotas (1960.g., Rīgas dzelzceļa stacijas atklāšana) vai tikai top (1969.g., sižets Pieminekļa Ļeņina sardze makets Latviešu sarkano strēlnieku laukumā). Hronikas vēstījuma personāža lomas parasti uzticētas celtniecības brigadieriem — pirmrindniekiem, tomēr filmulente ir saglabājusi arī arhitektu (Gunārs Asaris, Ivars Strautmanis, Gunārs Melbergs u.c.) liecības.

0 Patīk
1216 Skatīts

Komentāri slēgti.

Mainīt burtu lielumu
Kontrasts