Turpinās attīstīt projektu par multimodāla transporta mezgla izbūvi Torņakalna apkaimē

Rīgas domes Pilsētas attīstības komiteja 2016.gada 21.septembrī atbalstīja finansējuma piešķiršanu 290 000 eiro apmērā būvprojekta izstrādei multimodālā transporta mezgla izveidei Torņakalna apkaimē, kas sevī ietver reģionālo autoostu, stāvvparku, piebraucamo ceļu izveidi un savienojumu ar Torņakalna dzelzceļa staciju.

Multimodāla transporta mezgla izbūve paredzēta Torņakalna apkaimē, teritorijā starp Vilkaines ielu, Vienības gatvi un Jelgavas ielu.

Ideja paredz izveidot jaunu ielu 680 metru garumā, savienojot Jelgavas un T.Hermanovska ielas un radot priekšnoteikumus arī Latvijas Universitātes attīstības plānu nodrošināšanai. Projekts paredz arī reģionālās autoostas laukuma un ēkas būvniecību. Plānots izveidot stāvparku ar aptuveni 300 vietām vieglo automašīnu novietošanai. Tāpat tiks izskatītas iespējas izbūvēt T.Hermanovska ielas tuneli zem dzelzceļa līnijas Rīga – Jelgava.

Projekts tiek attīstīts sadarbībā ar Satiksmes ministriju, AS “Latvijas dzelzceļš”, AS “Rīgas starptautiskā autoosta”, SIA “Eiropas dzelzceļa Līnijas” u.c. partneriem.

“Torņakalna multimodālais transporta mezgls tiek attīstīts, pamatojoties uz Rīgas ilgtspējīga attīstības stratēģiju līdz 2030.gadam, kur transporta infrastruktūras uzsvars likts uz pilsētas centra daļas atbrīvošanu no tranzīta satiksmes, lai pasažieri sasniegtu dažādas apkaimes, neizmantojot pilsētas centru kā tranzītzonu. Tāpat šīs teritorijas attīstība notiek kontekstā ar Latvijas Universitātes teritorijas perspektīvu, kas paredz līdz 2023.gadam Torņakalnā izveidot akadēmisku centru jeb augstskolas pilsētiņu, kā arī, ņemot vērā Latvijas Nacionālās bibliotēkas atrašanās vietu un projekta “Rail Baltica” ieviešanu,“ pauda Rīgas domes Pilsētas attīstības departamenta direktors Dzintars Balodis.

Projektu par multimodālā transporta mezgla izveidi Torņakalnā plānots īstenot vairākos etapos līdz 2023.gadam, piesaistot Eiropas Savienības Kohēzijas fonda un projekta “Rail Baltica” finansējumu.

“Plānotā projekta investīciju mērķis ir ne vien nodrošināt pasažieriem iespēju sasniegt dažādas Rīgas apkaimes, neizmantojot pilsētas centru kā tranzītzonu, bet arī uzlabot Torņakalna apkaimes ekonomisko aktivitāti,” piebilda Dz.Balodis.

Pašlaik ir izstrādāts ieceres tehniski ekonomiskais pamatojums. Tiek gatavots projekta pieteikums Eiropas Savienības Kohēzijas fonda atbalsta saņemšanai darbības programmā “Izaugsme un nodarbinātība”.

Konkursu par būvprojekta  izstrādi plānots izsludināt 2016.gada nogalē.

0 Patīk
2280 Skatīts

4 komentāri

  • ulzha2016. gada 24. septembris plkst. 20:06

    Ja vēlas “LU kvartāla ciešu sasaisti ar Āgenskalna apkaimi”, tad pazemē ir jānovirza sliedes! nevis visi pārējie satiksmes dalībnieki.

    Iepazīstieties, piem., ar Stokholmas Södermalm apkaimes transporta infrastruktūras vēsturi! Ļoti līdzīgs gadījums – dzelzceļš un autostrāde kā rēta pilsētvidē tuvu uz dienvidiem no centra. Jau pirms pusgadsimta saprata, ka vajag novadīt pazemē un apbūvēt pa virsu.

    Atbildēt
    • RDPAD2016. gada 26. septembris plkst. 09:03

      Paldies par Jūsu viedokli!

      Atbildēt
  • Gunta Lukstiņa2016. gada 16. decembris plkst. 16:06

    Tāda atklāta autostāvvieta ir vēsture, pie tam mitrainē ir jāievērtē esošais zilais tīklojums.

    Atbildēt
    • RDPAD2017. gada 9. janvāris plkst. 10:03

      Labdien Gunta,
      Lai radītu vispārīgu izpratni telpā un parādītu plānotā mezgla atrašanās vietu, ticis izstrādāts vizuāls idejas atspoguļojums, kurš neataino projekta saturu. Objekta gala izskats būs zināms pēc objekta būvprojekta izstrādes.

      Atbildēt

Komentēt

Please enter your name. Please enter an valid email address. Please enter message.