Pilsētas attīstības departaments pēta sabiedrības attieksmi pret pašvaldību, lai uzraudzītu Rīgas ilgtermiņa attīstības stratēģijas īstenošanu

Laika posmā no šī gada jūlija līdz augustam Pilsētas attīstības departaments Rīgas domes uzdevumā, sadarbībā ar Tirgus un sabiedriskās domas pētījumu centru „SKDS”, veica pētījumu, aptaujājot Rīgas iedzīvotājus par viņu apmierinātību ar pašvaldības darbību.

Galvaspilsētas iedzīvotāju aptaujāšanas mērķis bija iegūt datus lai novērtētu kā tiek īstenota Rīgas pilsētas ilgtermiņa attīstības stratēģija līdz 2025. gadam, kas ir viens no nozīmīgākajiem Rīgas attīstības plānošanas dokumentiem.

„Veiktā aptauja par rīdzinieku apmierinātību ar pašvaldību ir ļoti svarīgs notikums, jo pirmkārt, tiek nodrošināta atgriezeniskā saite ar Rīgas pilsētas iedzīvotājiem un, otrkārt, tiek veikts monitorings par sasniegto Rīgas attīstības ilgtermiņa stratēģijas ieviešanā. Monitoringa rezultāti tiks apkopoti stratēģijas uzraudzības pārskatā, kas būs publiski pieejams visiem iedzīvotājiem. Pārskatā bez iedzīvotāju apmierinātības aptaujas, kas monitoringam dos kvalitatīvos rādītājus, tiks izmantoti arī dažādi sociālekonomiskie statistikas dati, kā arī Rīgas domes iestāžu un departamentu darbības rādītāji. Turpmāk šāds pētījums tiks veikts vismaz reizi gadā”, saka Rīgas domes Pilsētas attīstības departamenta Ekonomikas pārvaldes vadītāja vietnieks Guntars Ruskuls.

Rīgas pilsētas iedzīvotāju apmierinātība tika pētīta izvēloties indikatorus pēc Ilgtermiņa stratēģijā nospraustajiem mērķiem: izglītota un prasmīga sabiedrība, dzīve pilsētā ar kvalitatīviem dzīvojamiem rajoniem, veselīga un aktīva sabiedrība, sociāli atbalstīta un aprūpēta sabiedrība, kultūru cienoša un garīgi bagāta sabiedrība, informēta sabiedrība, ērti un ātri sasniedzama pilsēta, tīra un zaļa pilsēta, droša pilsētvide, pilsēta ar kvalitatīvu mājokli, efektīvas pārvaldes pilsēta, nodarbinātības iespējas Rīgā un situāciju uzlabošanās un risināmās problēmas Rīgā.

Tika aptaujāts 2001 respondents – Rīgas pilsētas pastāvīgie iedzīvotāji vecumā no 15 gadiem – veicot tiešās intervijas respondentu dzīves vietās.

Rīgas iedzīvotāju apmierinātības ar pašvaldību indikatoru vidējo rādītāju salīdzinājums sniedz informāciju, ka iedzīvotāji ir visapmierinātākie ar nodarbinātības iespējām Rīgā. Otrs atzinīgāk vērtētais indikātors ir „Kultūru cienoša un garīgi bagāta sabiedrība”. Šajā grupā apkopoti dati par respondentu attieksmi pret kultūras pasākumiem Rīgā kopumā, kā arī pret iespējām iedzīvotājiem iesaistīties pašdarbības kolektīvos. Visatzinīgāk aptaujātie vērtējuši kultūras pasākumus kopumā, bet viskritiskāk – iespējas iesaistīties pašdarbības kolektīvos pieaugušajiem. „Tīra un zaļa pilsēta” bija trešais pozitīvāk vērtētājs rādītājs. Savukārt kritiski Rīgas pilsētas iedzīvotāji vērtējuši mājokļa kvalitātes indikatoru, sociālā atbalstīta un aprūpes rādītājus, kā arī iespējas saņemt informāciju par pašvaldības darbu.

Rīdzinieki ne tikai pozitīvi novērtēja vai kritizēja pašvaldības darbu, bet arī sniedza  konstruktīvus ieteikumus problēmu risināšanai savā pilsētā. Atbildot uz jautājumu par problēmām, kuras Rīgā būtu jārisina pirmām kārtām, 43% respondentu norādīja ar satiksmes uzlabošanu saistītās jomas – samazināt sastrēgumus, uzlabot ielu stāvokli un kopējo infrastruktūru, veicot remontus, uzlabojot sabiedrisko transportu un tā kustības maršrutus un kursēšanas biežumu. 24% aptaujāto nosauca atbildes, kas saistītas ar dzīves dārdzību. Problēmas, kas saistītas ar pilsētas labiekārtošanu atzīmēja 15% Rīgā dzīvojošo –  nepieciešams paaugstināt apbūvētās vides kvalitāti, veikt iekšpagalmu remontus, remontēt mājas, likvidēt graustus un izveidot vairāk sabiedriskās tualetes. Arī vides sfēras problēmas satrauca 15% respondentu – vajadzētu vairāk sakopt pilsētu, paplašināt zaļo zonu un uzlabot atkritumu apsaimniekošanu. Tika norādīts arī uz nepieciešamību uzlabot sociālo aprūpi, palīdzēt bezpajumtniekiem, vairāk atbalstīt pensionārus paaugstinot pensijas, veicināt sabiedrisko kārtību un drošību.

„Labo lietu” jeb panākumu sarakstā rīdzinieki visbiežāk atzīmēja, ka ir uzlabojusies satiksme Rīgā, ir salabotas ielas, tiek celts Dienvidu tilts, veikti uzlabojumi sabiedriskajā transportā, gan kursēšanas grafikos, maršrutos, gan iegādāto jauno tramvaju, trolejbusu un autobusu ziņā. Kā pozitīvu tendenci iedzīvotāji atzina to, ka pilsētā notiek būvniecība, ierīkoti bērnu laukumi, remontētas, atjaunotas ēkas un uzlabojusies apbūvētās vides kvalitāte un ar to saistītais pilsētas vizuālais tēls kopumā. Tāpat daži iedzīvotāji atzina arī to, ka Rīga ir kļuvusi sakoptāka, tīrāka un lielāka uzmanība tiek pievērsta parku, zaļās zonas sakārtošanai un uzturēšanai. Pozitīvi tika novērtēti arī kultūras pasākumi, galvaspilsētā notikušie pasākumi un koncerti.

Iegūtos aptaujas datus Rīgas domes Pilsētas attīstības departaments izmantos, lai novērtētu sasniegtos rezultātus Rīgas ilgtermiņa attīstības stratēģijas līdz 2025.gadam īstenošanā.

Ilgtermiņa attīstības stratēģijas mērķis ir kalpot par ietvaru Rīgas attīstības plānošanas dokumentiem un radīt priekšnoteikumus Rīgas pilsētas ilgtspējīgai attīstībai, kā arī rīdzinieku dzīves kvalitātes uzlabošanai. Šī stratēģija atspoguļo problēmas, kas ir jārisina Rīgas pilsētai kopumā, parādot, kā to vislabāk izdarīt. Liela uzmanība ir pievērsta stratēģijas ieviešanai, lai tā būtu praktiski izmantojama rokasgrāmata pilsētas pārvaldes un aktīvo rīdzinieku ikdienas darbā. Lai to panāktu katram ilgtermiņa mērķim ir izvirzīti vairāki indikatori, kas atbilst vai papildina Eiropas pilsētu ilgtspējīgās attīstības indikatorus. Tie vispārīgi apraksta esošo situāciju atbilstošajā jomā un izvirza izmērāmus vēlamos vidēja termiņa (7 gadi) sasniegumus un ilgtermiņa (aptuveni 20 gadi) attīstības virzienus, lai periodiski būtu iespējams izvērtēt stratēģijas ieviešanas rezultātus – apzināt nepilnības un kļūdas, nepadarītos darbus, kā arī izjust gandarījumu par paveikto.

11_lpp_aptauja_maza.jpg - 39.29 KB

Rīgas iedzīvotāju aptauja – Rīgas iedzīvotāju apmierinātības ar pašvaldību indikatori.

RD Pilsētas attīstības departamenta
Sabiedrisko attiecību nodaļa
marija.abeltina@riga.lv
dace.kirke@riga.lv
t. 7012916, 7037924

0 Patīk
1417 Skatīts

Komentāri slēgti.

Skip to content

Šīs mājaslapas pārzinis ir Rīgas valstspilsētas pašvaldības Pilsētas attīstības departaments, kontaktinformācija: elektroniskā pasta adrese: pad@riga.lv. Informējam, ka mājaslapā tiek izmantotas tehniskās sīkdatnes, lai identificētu tīmekļa vietnes lietotāju sesijas laikā, un analītiskās sīkdatnes, lai apkopotu apmeklētāju statistikas datus. Lietojot šo mājaslapu, Jums ir iespēja pieņemt mājaslapas sīkdatņu izveidošanu un iespēja atteikties no mājaslapas sīkdatņu izveidošanas (ja vien Jūsu pārlūkprogramma nav iestatīta nepieņemt sīkdatnes). Jums jāņem vērā, ja atspējosiet noteikti nepieciešamās sīkdatnes, tīmekļa vietne nevarēs darboties pilnvērtīgi. Attiestatīt savu piekrišanu sīkdatnēm iespējams sadaļā Sīkdatnes, kas atrodas mājaslapas kājenē. Papildus informācija par mājaslapas veidotajām sīkdatnēm apskatāma sadaļā Sīkdatnes

Sīkdatņu iestatījumi

Below you can choose which kind of cookies you allow on this website. Click on the "Save cookie settings" button to apply your choice.

Funkcionālās sīkdatnesOur website uses functional cookies. These cookies are necessary to let our website work.

Statistikas sīkdatnesOur website uses analytical cookies to make it possible to analyze our website and optimize for the purpose of a.o. the usability.

Sociālo mediju sīkdatnesOur website places social media cookies to show you 3rd party content like YouTube and FaceBook. These cookies may track your personal data.

Reklāmas sīkdatnesOur website places advertising cookies to show you 3rd party advertisements based on your interests. These cookies may track your personal data.

Citas sīkdatnesOur website places 3rd party cookies from other 3rd party services which aren't Analytical, Social media or Advertising.