Rīgas domes Pilsētas attīstības departaments izstrādās nosacījumus Rīgas pilsēttelpas attīstībai.

Lai veicinātu Rīgas ainavu daudzveidības un individualitātes saglabāšanu pilsētā, kā arī to ilgtspējīgu attīstību Rīgas domes Pilsētas attīstības departamentā (Departaments) tiks veikts pētījums „Ainavu plāna izstrāde”.

„Līdz šim kompleksa ainavu plānošana Rīgā nav notikusi. Priekšlikumus par atsevišķiem objektiem Rīgas ainavās ir izskatījusi Rīgas pilsētas būvvaldes padome un Rīgas pilsētas arhitekta kolēģija, taču, lai risinātu ainavu attīstības jautājumus un integrētu tos Rīgas pilsētplānošanas politikā jaunā Rīgas teritorijas plānojuma ietvaros, tiks izvērtēts plašs aspektu loks, kas jāņem vērā, plānojot Rīgas pilsēttelpas attīstību, piemēram, tiesiskais regulējums un arī iedzīvotāju iesniegtie priekšlikumi, kas attiecas uz ainavu attīstību,” skaidro Rīgas domes Pilsētas attīstības departamenta direktora p.i. Dzintars Balodis.

Pētījuma ietvaros paredzēts katrai ainavu telpai noteikt galvenos elementus, telpiskās vērtības un pazīmes, kas veido tās tēlu, ietverot gan iedzīvotāju vēlmes, gan ekspertu vērtējumus. Tāpat tiks izstrādāti galvenie uztveršanas priekšnosacījumi katrai ainavu telpai un izstrādāti kritēriji, pēc kuriem izvērtēt ainavas saglabāšanas, atjaunošanas vai pārveidošanas nepieciešamību.

Balstoties uz pētījuma rezultātiem, paredzēts izstrādāt priekšlikumus apbūves un vides veidošanas prasībām un rīcībai gadījumos, kad ainavu telpas pārklājas, kā arī izveidot Rīgas telpiskās kompozīcijas shēmu un stāvu skaita plānu, noteikt teritorijas, kurās izstrādājams lokālplānojums, detālplānojums vai cits detalizētāks plānošanas dokuments, lai atrisinātu ainavu attīstības jautājumus. Tiks noteiktas arī ainaviski vērtīgās teritorijas, publiski pieejamie skatu punkti un nosacījumi to attīstībai, kā arī citi ar ainavu attīstību saistīti jautājumi.

Kopš 2012.gada Departamentā noris darbs pie jaunā Rīgas teritorijas plānojuma (RTP), kura izstrādes koncepcija paredz RTP risinājumus balstīt uz 11 tematiskajiem plānojumiem,tajā skaitā – Ainavu tematiskais plānojums, kura izstrādē par pamatu tiks izmantots pētījums „Ainavu plāna izstrāde”.

Ainavu veidošanās ir uz dažādiem priekšnosacījumiem balstīts process, kas var tikt regulēts ar teritorijas attīstības plānošanas instrumentiem. Ainavu attīstību ietekmē gan nacionālā, gan pilsētas politika, kas nosaka pilsētas vietu un nozīmi, kā arī parāda galvenās sabiedrībā atzītās vērtības. Informāciju par iedzīvotāju attieksmi par Rīgas ainavu attīstību sniedz dažādie līdz šim veiktie pētījumi, kā arī sabiedrības līdzdalības pasākumi.

0 Patīk
1659 Skatīts

Komentāri slēgti.

Skip to content

Šīs mājaslapas pārzinis ir Rīgas domes Pilsētas attīstības departaments, kura pārziņā ir šī mājaslapa, kontaktinformācija: elektroniskā pasta adrese: pad@riga.lv. Lietojot šo mājaslapu, Jums ir iespēja pieņemt mājaslapas sīkdatņu izveidošanu un iespēja atteikties no mājaslapas sīkdatņu izveidošanas (ja vien Jūsu pārlūkprogramma nav iestatīta nepieņemt sīkdatnes). Jums jāņem vērā, ja atspējosiet noteikti nepieciešamās sīkdatnes, tīmekļa vietne nevarēs darboties pilnvērtīgi. Papildus informācija par mājaslapas veidotajām sīkdatnēm apskatāma sadaļā Sīkdatnes

Sīkdatņu iestatījumi

Below you can choose which kind of cookies you allow on this website. Click on the "Save cookie settings" button to apply your choice.

Funkcionālās sīkdatnesOur website uses functional cookies. These cookies are necessary to let our website work.

Statistikas sīkdatnesOur website uses analytical cookies to make it possible to analyze our website and optimize for the purpose of a.o. the usability.

Sociālo mediju sīkdatnesOur website places social media cookies to show you 3rd party content like YouTube and FaceBook. These cookies may track your personal data.

Reklāmas sīkdatnesOur website places advertising cookies to show you 3rd party advertisements based on your interests. These cookies may track your personal data.

Citas sīkdatnesOur website places 3rd party cookies from other 3rd party services which aren't Analytical, Social media or Advertising.